Lesmateriaal en webquests over evolutie

Klik op het plusje voor een grotere foto

Lesmateriaal voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Acht musea en science centra bieden biologiedocenten ter gelegenheid van het Darwinjaar het boekje Hands on evolutie aan. Een serie van vier lessen speciaal voor de onderbouw van VMBO tot en met VWO.

Leerlingen gaan actief aan de slag met de thema's Wat is een natuuronderzoeker, Wat vertellen fossielen, Wat is natuurlijke selectie en Waar stammen de vogels van af? Voor de docent is er een beknopte docentenhandleiding. Veel natuurhistorische musea/science centra hebben dit jaar een evolutietentoonstelling. Het lesboekje is te gebruiken als voorbereiding op een museumbezoek, maar wie daartoe niet in de gelegenheid is, kan ook alleen het lesmateriaal gebruiken.

Hands on evolutie lesboekje (pdf 16415 Kilobytes)

Klik op het plusje voor een grotere foto

Docenten biologie kunnen een exemplaar bestellen bij e.looyen@uu.nl onder vermelding van† de eigennaam en naam en adres van de school. U krijgt het dan gratis toegestuurd.

Vanaf 1 maart 2009 zijn de leerlingenboekjes ook als klassenset in kleur te bestellen (20 Ä voor 30 boekjes+ 10 Ä portokosten via e.looyen@uu.nl).

Dit project is financieel gesteund door het Fonds Ondersteuning Science Centra en de VSC, vereniging van samenwerkende centra en musea in wetenschap en techniek.

Docentenmateriaal (pdf 5268 Kilobytes)